UK-Skævinge og UK-HUC Holder påske lukket
25. marts - 1. april
Ung Hillerød´s klubber holder lukket i påsken, vi glæder os til at se jer igen 2.4.24
Share on facebookNotify a friendPrint page

Freerslevhus

Freerslevhus er en aktivitet under Hillerød Ungdomsskole, som har til formål at udvide rammerne og mulighederne for børn og unges oplevelser i og forståelse af naturen.
Freerslev klatretårn
Freerslevhus klatretårn1
Freerslevhus Samarbejde
Freerslevhus samarbejde2
Freerslevhus Samarbejde2
Freerslevhus samarbejde3
Freerslevhus Samarbejde4
Freerslevhus sove
Bål

Freerslevhus er to skovløberboliger, som ligger i kanten af Freerslev Hegn, midt mellem marker, skov og høj himmel. Husets og stedets placering giver muligheder for fordybende naturoplevelser langt væk fra byens støj og os. En cykelsti på knapt tre kilometer leder de unge direkte fra Hillerød midtby til skovkanten.

På og nær husets store grund er opstillet bålhytte, shelter, udsigts- og klatretårn mm., mens den store, smukke skov, der omkranser arealet, giver muligheder for alverdens forskellige aktiviteter og udflugter.

Freerslevhus består af to mindre huse, hvoraf det ene er indrettet som undervisningslokale med mindre køkken med borde og bænke samt 2 toiletter for stedets unge brugere, mens det andet primært skal benyttes til møder, kurser, kontor og opholdsrum for husets faste medarbejdere og tilknyttede undervisere.

Målgruppen er skoleklasser, institutioner, foreninger, SSP, børn og unge fra Hillerød kommune og voksne, der arbejder med børn og unge.

Freerslevhus er oplevelses-, proces- og resultatorienteret

Vores overordnede mål er: At give børn og unge muligheder for fysisk aktivitet med læring omkring sig selv og andre samt have nære oplevelser i naturen.

Vi ønsker at skabe grundlag for udvikling af børn og unges selvtillid samt faglige og sociale kompetencer gennem fælles oplevelser og samarbejde i undervisningsforløb.

Det kan f.eks. være forskellige former for fritids- og undervisningsaktiviteter herunder orienteringsløb, skattejagt m.m.

Aktiviteterne skal kunne målrettes specifikke målgrupper med specifikke behov.

Der er mange mulige aktiviteter som kan kombineres på mange måder. Vi vil hele tiden prøve at opdatere og udvide beskrivelserne af de forskellige aktiviteter.

• Tårnklatring/Rapelling
  • Teambuilding - aktiviteterne kan målrettes forskellige aldersgruppe og formål
  • Fra kort og kompas til mad over bål
  • Jord under neglene
  • Gys og gru – natteløb
  • Lejrskole - overnatte i Tipi/shelters
  • Skattejagt
  • Frisbeegolf
  • Gamle danske lege - Gerlev idrætshøjskole
  • Bueskydning
  • Snitte
  • Boldspil: rundbold/langbold/volleyball m. fl.
  • Skovstratego

Når du kommer i bil fra Hillerød via Roskildevej, skal du dreje fra til højre på Gadekærvej i Freerslev by og køre langsomt ad grusvejen 1 km ned til skoven. Hold til venstre lige når du kommer ind på grusvejen.

Senest opdateret 23.06.2020 13:54 af KAMO